Blog 2


  • must_read

    Janganlah kau angkuh melaungkan
    Si dia kepunyaanmu
    Atau kau kepunyaan si dia
    Kerana hakikatnya
    Kita tidak pernah memiliki sesiapa
    Walau sekeping hati seorang insan
    Tidakkah kau sedar
    Hukum alam menyatakan
    Menyintai tidak semestinya memiliki?
    Manusia pandai berpura
    Berlakon di pentas dunia
    Dan bertopeng menutup rahsia
    Tetapi hati
    Tidak pernah berdusta pada empunya
    Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya.
    Tidakkah kau sedar
    Mungkin si dia melafazkan
    Ungkapan cinta padamu
    Tetapi hati dan perasaannya
    Tidak pernah berniat begitu
    Dia hanya berselindung
    Di sebalik sejuta alasan
    Dan kau
    Begitu jujur dan setia menyintainya
    Sehingga terlupa
    Hukum alam menyatakan
    Menyintai tidak bermakna memiliki
    Sesungguhnya…
    “Aku tidak pernah memiliki dirimu…”
    “Dan kau jua tidak memiliki diriku.”
    Mengertilah
    Kita sebenarnya kepunyaan
    Yang Maha Esa
    Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita
    Kecuali Dia
    Dia mengasihi hambaNya
    Dia memiliki hambaNya
    Dan ke pangkuan Dia kita akan dikembali

  • my first blod

    kadag2 kite ni mcm roda kan..ada masa kite kat atas n ada masa kite kat bwah...2lah hidup kita sebenarnya di dunia ni..
    aku MUHD HAZIQ BIN AZHAL..anak jati johor..mcm2 orang n perangai aku dah jupa kat dunia ni,,wlaupun aku bru hidup separuh kehidupan,,tapi aku mcm da mengerti apa yang dunia inginkan..manusia ni bebeza..kalu korang ada pe2 masalh aku sebagai insan ciptaan TUHAN yag suke menolog insaallah aku tolog..kite xpernah perfek dalm hidup ni..TUHAN je yag perfek..jadi korang harus pandai tangani suma masaalah yang korag tempuh.....

    .